Menu Ga naar zoek pagina

Interview ‘De ledenconsulent heeft me wegwijs gemaakt’

08 april 2024 Interviews

De heer Bob Polen (88) woont zelfstandig in Naarden. Maar wat als het minder gaat, piekert hij soms, hoe dan het een en ander te regelen? Een gesprek met de ledenconsulent van Vivium Services bood uitkomst. “Ze heeft me wegwijs gemaakt.” En dat gunt hij meer mensen.

“Het huishouden doe ik allemaal zelf”, vertelt hij monter aan de eettafel in zijn ruime, lichte appartement. Toch voelt meneer de krachten uit zijn lichaam wegebben nu zijn aandoening niet meer te genezen is. Het maakt hem fysiek minder mobiel en tegelijkertijd scherp op het ‘gewoon goed geregeld willen hebben van een aantal zaken’.

Hij piekert soms: wat kan hij regelen als het nog minder wordt en hoe dan? Hoe werkt dat met thuiszorg, waar kun je alarm slaan als je onverwachts hulp nodig hebt, ook in het weekend of ‘s nachts? Meneer is vier jaar lid van Vivium Services en besloot eens verder op de site rond te neuzen in het gevarieerde aanbod. “Zo vond ik de optie om een gesprek met de ledenconsulent aan te vragen”, legt hij uit en vulde het contactformulier in.

“Dat was prima en vlot geregeld: ik werd zoals toegezegd binnen twee dagen teruggebeld, we maakten meteen een afspraak bij mij thuis. En ze stond voor haar taak, hoor, ze heeft me goed wegwijs gemaakt.” Ze bespraken diverse onderwerpen, waarop de ledenconsulent een persoonlijk advies op maat gaf. “Ik kreeg naderhand een grondig verslag”, waardeert hij de mogelijkheid om daar nog eens op terug te grijpen.

Na het gesprek heeft de ledenconsulent het wijkteam voor hem benaderd voor een oriënterend gesprek. “Die hebben contact opgenomen en nu komen ze eens per dag voor persoonlijk zorg en kijken of het me goed afgaat. En de formulieren voor de aanvraag voor een polsband met alarmknop, die ze me heeft opgestuurd, heb ik gister op de post gedaan. De alarmopvolging via de centrale met de thuiszorg is ook geregeld”, knikt hij tevreden.

Het geeft meneer, en zijn kinderen ook, een prettig en veilig gevoel. “En op deze manier via Vivium Services kan ik dit soort zaken zelf regelen. Het is betrouwbaar en laagdrempelig”, benadrukt hij. “Ze werken samen met professionals voor een schappelijk tarief, niet van zulke commerciële partijen, en ze kijken naar kwaliteit en betrouwbaarheid.”

Eerder maakte meneer al gebruik van een financiële specialist voor hulp bij de belastingaangifte en advies rondom de nalatenschap. En van een kapper aan huis. “Je moet toch wat, als je niet meer even naar de kapper kunt rijden”, lacht meneer, “maar je haar wel doorgroeit en maar langer wordt.”

“Kijk, allemaal oplossingen voor onverwachte of lastige situaties”, vouwt hij de folder met het overzicht van het aanbod van Vivium Services op de tafel uit. “Dat zouden echt meer mensen moeten weten”, zegt hij overtuigend. “Heb je er nog een paar voor me? Dan deel ik die uit.”

Wilt u ook een gratis adviesgesprek met de ledenconsulent?

Dat kan! U kunt ons bellen voor een afspraak op werkdagen via 035 6 924 495 of mailen naar ledenconsulent@vivium.nl. Of kom gerust eens langs op een inloopspreekuur in de bibliotheek bij u in de buurt.

  • Huizen: 8 april, 10 juni (13:00-15:00 uur)
  • Naarden: 15 april, 17 juni (10:00-12:00 uur)
  • Loosdrecht: 22 april, 24 juni (10:00-12:00 uur).

Ontvang alle acties in uw mailbox

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Word vandaag nog lid!

  • Korting op alle Vivium Services
  • Korting op uw aanvullende zorgverzekering
  • Exclusieve ledenacties

Bekijk alle voordelen Direct lid worden