Servicenormen

Klanten verwachten van het winkelplatform viviumservices.nl een hoge kwaliteit, onafhankelijk van de leverancier of partner bij wie de bestelling wordt geplaatst. Deze kwaliteit kunnen en willen we met elkaar waarborgen. Om die reden werken we met servicenormen. Deze normen zijn de handvatten voor ons en onze partners om te kunnen monitoren of onze service voldoet aan de verwachtingen van onze klanten.

Onze servicenormen

KPI annuleringen

Maximaal 2% van totaal aantal bestelde artikelen

Vragen van klanten

Maximaal 5% van totaal aantal bestellingen

Beoordelingscijfer

Minimaal een 8 of hoger

Op tijd geleverd

98% of meer van totaal aantal bestelde artikelen

Track & trace-nummer

100% van totaal aantal pakketverzendingen

Telefonische bereikbaarheid

Minimaal 90% van de aangeboden gesprekken opgenomen op werkdagen

We streven naar een servicenorm van 98%. Op dit moment spreken we partners aan bij een weekscore van minder dan 93,0% en 3 of meer artikelen te laat geleverd.

Natuurlijk helpen we je om aan de servicenormen te voldoen. Zo kun je binnenkort in je verkoopaccount precies zien hoe je ervoor staat. Daarnaast kun je altijd contact opnemen met onze partnerservices. We helpen je graag om je verkoopprestaties te combineren met uitstekende service. Gaat het minder goed met het halen van de servicenormen, dan nemen we sowieso contact met je op.

Sta jij als nieuwe partner ook voor onze servicenormen?

  • Beantwoord binnen 24 uur vragen van klanten.
  • Verwerk annuleringsverzoeken binnen 24 uur.
  • Lever bestellingen binnen de levertijd die je belooft.
  • Verwerk retourzendingen in je verkoopaccount, binnen 24 uur nadat je ze hebt ontvangen.
  • Zorg dat je op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur telefonisch bereikbaar bent voor klanten.