Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op veel gestelde vragen over het lidmaatschap van Vivium Services en het Plezierig Leven aanbod. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u ons natuurlijk altijd bellen via (035) 6 924 495.

Lidmaatschap

V: Zijn mijn gezinsleden ook automatisch lid?

A: Ja het lidmaatschap geldt voor het gehele huishouden. De ledenvoordelen gelden dus voor alle gezinsleden.

V: Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

A: Uw persoonsgegevens blijven eigendom van Vivium Zorggroep en worden niet aan derden verstrekt, tenzij wij afspraken met een leverancier hebben gemaakt voor eenmalig gebruik, zoals het verzenden van de contributie-inning of een exclusieve ledenaanbieding.

V: Ik ga verhuizen naar een Zorgeloos Wonen locatie, is het zinvol nog lid blijven?

A: U kunt altijd lid blijven en wij raden u dat zeker aan. U blijft dan gewoon het ledenblad ontvangen en kunt gebruik maken van het Plezierig Leven aanbod. Als lid krijgt u altijd korting! 

V: Hoe kan ik gebruik maken van de voordelen van het lidmaatschap?

A: Op vertoon van uw ledenpas wordt de korting direct met u verrekend.

V: Hoe kan ik het lidmaatschap beëindigen?

A: Wanneer u uw lidmaatschap wilt beëindigen, dan dient u dit schriftelijk of per e-mail te doen. Alle voorwaarden staan vermeld in het lidmaatschapsreglement .

Cursussen

V: Hoe kan ik me aanmelden voor een cursus?

A: U kunt zich direct voor een cursus aanmelden via deze site. Onderaan elke cursuspagina vindt u een mogelijkheid om u aan te melden.

V: Wat is het voordeel van het lidmaatschap bij het volgen van een cursus?

A: Als lid van Vivium Services ontvangt u korting op de cursusprijs welke kan oplopen tot wel ruim 30,00 euro!

V: Kom ik in aanmerking voor een gedeeltelijke vergoeding van de cursusprijs?

A: Kijk in uw polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar of u in aanmerking komt voor een bijdrage in de kosten voor een cursus. 

V: Wanneer en waar vindt een cursus of activiteit plaats?

A: Op elke cursuspagina treft u onder het kopje Cursusdata de geplande startdatum, aanvangstijd en plaats van de cursus aan (voor zover bekend).

V: Ik heb een suggestie voor een nieuwe/ontbrekende cursus of een opmerking over een cursus. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?

A: Tips, suggesties en opmerkingen zijn altijd van harte welkom. U kunt hiervoor het contactformulier van deze website gebruiken.

Diensten aan huis

V: Hoe kan ik een dienst aan huis aanvragen?

A: U kunt extra informatie over de dienst aan huis aanvragen of zich hiervoor aanmelden op via Vivium Services (035) 6 924 495.

V: Is de bemiddeling van een dienst echt gratis?

A: Inderdaad, de bemiddeling is gratis, wij berekenen geen aparte bemiddelingskosten. Dit is mogelijk dankzij het grote aantal leden.

V: Hoe weet ik of de dienstverlener betrouwbaar is?

A: Vivium Services bewaakt voor u voortdurend de kwaliteit van de dienstverlening en heeft regelmatig een evaluatiegesprek met de dienstverlener. Indien u uw aanvraag via Vivium Services laat lopen, ontvangt u een evaluatieformulier met het verzoek dit ingevuld te retourneren. Zo houden wij een goed en actueel overzicht van de kwaliteit van de dienstverlening.

V: Heb ik een indicatie of verwijzing nodig?

A: Nee, u heeft geen indicatie of verwijzing nodig voor de diensten van Vivium Services.

V: Als ik gebruik heb gemaakt van een dienst aan huis, aan wie moet ik dan betalen?

A: U rekent altijd direct met de dienstverlener af, zij verrekenen direct de korting op de tarieven met u.

V: Wie is er aansprakelijk voor de uitvoering van de dienstverlening?

A: Alle dienstverleners hebben een eigen beroepsaansprakelijkheid. Vivium Services bemiddelt en is niet aansprakelijk voor de uitvoering van de dienstverlening van onze samenwerkingspartners. Komt u er met de dienstverlener niet uit, meldt dit dan bij Vivium Services, dan proberen we samen een goede oplossing te vinden.

V: Ik heb een suggestie voor een nieuwe/ontbrekende dienst of een opmerking over een dienst. Hoe kan ik dit aan jullie doorgeven?

A: Tips, suggesties en opmerkingen zijn altijd van harte welkom. U kunt hiervoor het contactformulier van deze website gebruiken.

Lidmaatschap

V: Waarom een lidmaatschap?

A: Iedereen kan gebruik maken van ons complete aanbod, maar als lid krijgt u altijd korting. Een lidmaatschap kost € 19,90 per jaar. En alle gezinsleden die op hetzelfde adres wonen profiteren mee. Met de vele kortingen die het lidmaatschap biedt, heeft u het lidmaatschap al snel terugverdiend. Lid worden is heel eenvoudig.

V: Hoe kan ik gebruik maken van de voordelen van het lidmaatschap?

A: Als lid krijgt u altijd korting. Uw ledenpas is uw bewijs van het lidmaatschap van Vivium Services. Op vertoon van uw ledenpas wordt de korting direct met u verrekend door de dienstverlener of onze samenwerkingspartner.

V: Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

A: Uw persoonsgegevens blijven eigendom van Vivium Zorggroep en worden niet aan derden verstrekt, tenzij wij afspraken met een leverancier hebben gemaakt voor eenmalig gebruik, zoals het verzenden van de contributie-inning of een exclusieve ledenaanbieding.

V: Ik ga verhuizen, is het zinvol nog lid te blijven?

A: U kunt altijd lid blijven en wij raden u dat zeker aan. U kunt dan nog steeds gebruik maken van ons landelijke aanbod. En profiteren van korting op uw zorgpremie via het Vivium Zorgcollectief. Want als lid krijgt u altijd korting. Ook ontvangt u dan nog steeds het ledenblad. Geef hier uw adreswijziging door.

V: Hoe kan ik het lidmaatschap beëindigen?

A: Wanneer u uw lidmaatschap wilt beëindigen, dan dient u dit schriftelijk of per e-mail te doen. Alle voorwaarden staan vermeld in het lidmaatschapsreglement.

Diensten aan huis

V: Hoe kan ik een dienst aan huis aanvragen?

A: Iedereen kan een dienst aan huis aanvragen. U kunt hiervoor direct een afspraak aanvragen met de dienstverlener bij u in de buurt. Extra informatie kunt u ook telefonisch aanvragen via Vivium Services (035) 6 924 495. Bent u lid? Dan krijgt u korting.

V: Hoe weet ik of de dienstverlener betrouwbaar is?

A: Vivium Services bewaakt voor u voortdurend de kwaliteit van de dienstverlening en heeft regelmatig een evaluatiegesprek met de dienstverlener. Indien u uw aanvraag via Vivium Services laat lopen, ontvangt u een evaluatieformulier met het verzoek dit ingevuld te retourneren. Zo houden wij een goed en actueel overzicht van de kwaliteit van de dienstverlening.

V: Als ik gebruik heb gemaakt van een dienst aan huis, aan wie moet ik dan betalen?

A: U rekent altijd direct met de dienstverlener af, zij verrekenen direct de korting op de tarieven met u als u lid bent van Vivium Services.

V: Wie is er aansprakelijk voor de uitvoering van de dienstverlening?

A: Alle dienstverleners hebben een eigen beroepsaansprakelijkheid. Vivium Services bemiddelt en is niet aansprakelijk voor de uitvoering van de dienstverlening van onze samenwerkingspartners. Komt u er met de dienstverlener niet uit, meldt dit dan bij Vivium Services, dan proberen we samen een goede oplossing te vinden.

Cursussen & Activiteiten

V: Hoe kan ik me aanmelden voor een cursus, workshop, training of activiteit?

A: U kunt zich direct voor aanmelden via deze site. Ons aanbod is voor iedereen, maar als lid krijgt u korting. Bij elke cursus, workshop, training of activiteit die u leuk vindt staat er de mogelijkheid om u online aan te melden. Lukt dat niet? Dan kunt u ons altijd bellen (035) 6 924 495.

V: Kom ik in aanmerking voor een gedeeltelijke vergoeding van de cursusprijs?

A: Kijk in uw polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar of u in aanmerking komt voor een bijdrage in de kosten voor een cursus.

V: Wanneer en waar vindt een cursus, workshop, training of activiteit plaats?

A: Bij elke cursus, workshop, training of activiteit treft u de geplande startdatum, aanvangstijd en plaats aan.

Kortingen & Acties

V: Ik wil graag korting op mijn zorgpremie. Moet ik dan lid worden?

A: Ja, dit is een exclusieve ledenkorting. Met uw lidmaatschap kunt u via het Vivium Zorgcollectief korting krijgen op uw zorgpremie bij zeven zorgverzekeraars. U bespaart hiermee gemiddeld € 100,- per jaar.

V: Ik ben al verzekerd bij een van de deelnemende zorgverzekeraars van het Vivium Zorgcollectief, maar ik krijg nog geen collectiviteitskorting. Wat moet ik doen?

A: Als u lid bent of wordt van Vivium Services kunt u zich alsnog aanmelden voor het Vivium Zorgcollectief. U profiteert dan direct van korting op uw zorgpremie. U kunt alleen geen wijzigingen in uw pakket aanbrengen. Meldt u aan voor het Vivium Zorgcollectief.

Dienstverlener worden

V: Ik wil leverancier worden van Vivium Services. Hoe meld ik mij aan?

A: U kunt zich eenvoudig aanmelden als dienstverlener. Om onze kwaliteit te waarborgen, screenen wij al onze leveranciers. Onderdeel van de aanmelding zijn akkoordverklaring met onze Algemene contractvoorwaarden, Gedragsregels en het in bezit zijn van een Verklaring Omtrent Gedrag. Aanmelden als dienstverlener?