Menu Ga naar zoek pagina

Interview Vivium-leden “De ledenconsulent was duidelijk, zo’n gesprek is verhelderend”

13 april 2022 Interviews

Jeanette (80) en Ed (81) Boshuyzen kunnen het soms amper geloven: begint hun leeftijd echt met een acht? Ze wonen plezierig in hun doorzonwoning in Naarden. Toch wilden ze weleens meer weten over de opties als ze niet meer alles zelf kunnen. “Na een paar keer voor ons uitschuiven, hebben we daarom een afspraak met de ledenconsulent van Vivium Services gemaakt.”

 

Als leden van Vivium Services waren ze al langer bekend met deze gratis service om hun vragen rondom wonen, zorg en welzijn te bespreken met een in de regio goed ingevoerde professional. “We wonen hier heerlijk”, legt mevrouw uit. Al zeker vijftig jaar. Het huis hebben ze een paar keer verbouwd. Door de lichtkoepels in de achteruitbouw komt vandaag een zonnetje binnen. “En toch vragen we ons af of we misschien naar een appartement moeten verhuizen. En dan koop of huur? Of ons misschien toch ergens inschrijven waar zorg voor handen is, mocht dat nodig zijn.”

“Jij kunt jezelf hier alleen wel redden”, verduidelijkt haar man hun situatie, “maar ik niet. Alleen blijf ik hier niet wonen.” Meneer heeft namelijk Parkinson, wat de laatste maanden zijn motoriek en praten meer aantast. Het echtpaar oogt fit, tennist en staat volop in het leven. Tegelijkertijd zien ze vaker mensen om hen heen wegvallen, wat aanzet tot denken én actie.

Van de ledenconsulent kregen ze informatie over een traplift, appartementen en woonzorgcentra in Naarden en over ondersteuningsmogelijkheden via de gemeente. “Voor een traplift hebben we nu offertes in huis van Otolift”, vertelt meneer hoe ze vervolg aan het gesprek gaven. “Verder komt er nog een meneer voor onze financiën.” Dat is financieel specialist Tom Hemminga, net als Otolift een partner van Vivium Services.

“Naderhand stuurde de ledenconsulent een verslag”, waardeert mevrouw die aanpak. “Prettig om daar later nog eens op terug te kunnen grijpen. Zo’n gesprek duwt je met de neus op de feiten. De ledenconsulent is duidelijk over wat er kan gebeuren en welke mogelijkheden er zijn. Zo’n gesprek is verhelderend en alleen daarom al de moeite waard. En ze had een goeie tip”, lacht ze: “Ga nu alvast opruimen.” Vlot sommen ze op wat ze niet meer gebruiken: van gereedschap en bootspullen op zolder tot (klein)kinderbedjes boven en zelfs een anker.

“We hebben het één en ander in gang gezet”, zegt meneer. “Maar wanneer beslis je?” Mevrouw knikt: “Je kunt nog de trap op, dus moet zo’n lift dan nu al? Dat hangt ook weer af van verhuizen of niet.” Meneer zucht: “Het allerliefste blijf ik hier wonen, midden in het leven tussen jong en oud. Toch is het goed om vooruit te denken, mogelijkheden te verkennen en voorbereid te zijn.” En daarbij helpt de ledenconsulent graag.

Wilt u ook persoonlijk advies van de ledenconsulent?

Stuurt u dan een e-mail naar ledenconsulent@vivium.nl of bel vrijblijvend met (035) 6 924 495. De ledenconsulent is gratis voor leden en komt indien gewenst ook bij u thuis.

Inloopspreekuren Ledenconsulenten

Onze ledenconsulenten zitten vrijblijvend voor u klaar om uw vragen te beantwoorden over wonen, zorg en welzijn. De eerstvolgende data vindt u op onze site in de agenda.

 

 

Ontvang alle acties in uw mailbox

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Word vandaag nog lid!

  • Korting op alle Vivium Services
  • Korting op uw basis- en aanvullende zorgverzekering
  • Exclusieve ledenacties

Bekijk alle voordelen Direct lid worden