Meest gestelde vragen

Vraag: “Bij de thuiszorgwinkel kun je producten lenen, huren of kopen. Wat is nu het voordeligste ?”

Antwoord: Als u het hulpmiddel tijdelijk nodig hebt is lenen of huren de beste optie. Als Vivium-lid kunt u 6 weken een gratis loophulpmiddel lenen zoals een rollator, looprek of krukken bij Thuiszorgwinkel FullMobility of Vegro(Almere). Als u een hulpmiddel wilt kopen krijgt u als lid 5% tot 10% korting. Veel hulpmiddelen worden ook (gedeeltelijk) vergoed via uw zorgverzekering.

Vraag: “Ik krijg een knieoperatie, maar ik kan pas over drie maanden terecht? Kan dat echt niet sneller?”

Antwoord: Als u iets mankeert, wilt u snel geholpen worden en dan is lang wachten vervelend, maar vaak ook onnodig. Onze samenwerkingspartner Heilbron, specialist op het gebied van zorgverzekeringen, bemiddelt met zorgverleners over wachttijden voor Vivium-leden. In bijna 80 procent van deze bemiddelingen lukt het om iemand eerder te laten behandelen. Patiënten worden gemiddeld vijf weken eerder geholpen dan zonder de wachtlijstbemiddeling. Mijn advies is daarom neem contact op met de Vivium Heilbron advieslijn via telefoonnummer 088 – 1210206 of stuur een mail naar zorg@heilbron.nl

Vraag: “Mijn vrouw is pas gevallen in huis en nu maken wij ons zorgen over hoe we zo lang mogelijk veilig thuis kunnen blijven wonen?”

Antwoord: Als uw partner afhankelijker wordt zijn er voldoende mogelijkheden om veilig thuis te kunnen blijven wonen. Bijvoorbeeld door enkele woningaanpassingen te verrichten zoals wandbeugels in de badkamer, een mobiele personenalarmering of rollator te nemen of de valpreventie adviseur bij u thuis te laten komen. Het is zelfs mogelijk mantelzorg ondersteuning in te zetten als u het niet prettig vindt uw partner alleen te laten. In dit magazine leest u meer informatie voor een veilig thuis. Samen met u zoeken we naar een oplossing die het beste bij uw persoonlijke situatie past.