Meest gestelde vragen

Vraag: “Bij de thuiszorgwinkel kun je producten lenen, huren of kopen. Wat is nu het voordeligste ?”

Antwoord: Als u het hulpmiddel tijdelijk nodig hebt is lenen of huren de beste optie. Als Vivium-lid kunt u 6 weken een gratis loophulpmiddel lenen zoals een rollator, looprek of krukken bij Thuiszorgwinkel FullMobility of Vegro(Almere). Als u een hulpmiddel wilt kopen krijgt u als lid 5% tot 10% korting. Veel hulpmiddelen worden ook (gedeeltelijk) vergoed via uw zorgverzekering.

Vraag: “Ik krijg een knieoperatie, maar ik kan pas over drie maanden terecht? Kan dat echt niet sneller?”

Antwoord: Als u iets mankeert, wilt u snel geholpen worden en dan is lang wachten vervelend, maar vaak ook onnodig. Onze samenwerkingspartner Heilbron, specialist op het gebied van zorgverzekeringen, bemiddelt met zorgverleners over wachttijden voor Vivium-leden. In bijna 80 procent van deze bemiddelingen lukt het om iemand eerder te laten behandelen. Patiënten worden gemiddeld vijf weken eerder geholpen dan zonder de wachtlijstbemiddeling. Mijn advies is daarom neem contact op met de Vivium Heilbron advieslijn via telefoonnummer 088 – 1210206 of stuur een mail naar zorg@heilbron.nl