Menu Ga naar zoek pagina

Interview Ledenconsulent Sandra

24 november 2022 Interviews

‘Fijn om als ledenconsulent mensen te helpen zelfredzaam te blijven’.

“Het contact met de mensen voor wie je het doet, maakt dit werk zo leuk”, zegt Sandra van Rooij (47). Als ledenconsulent wijst ze mensen de weg in de wirwar van regels rondom wonen, welzijn en zorg en mogelijkheden in de buurt. “Het is fijn om hen te helpen iets te regelen om zelfredzaam te blijven.”

Leef- en woonwensen veranderen met de leeftijd, of als iemand minder mobiel of vitaal wordt. “Door alle wijzigingen in wetten en regels zien mensen de mogelijkheden niet”, legt Sandra uit wat ze vaak meemaakt. “Dan leg ik die in een gesprek rustig uit, denk mee, beantwoord vragen en geef adviezen. Na een tijdje neem ik nog een keer contact op of het gelukt is of dat ik nog iets kan doen.”

Voor leden is het eerste gesprek met de ledenconsulent gratis, al kan iedereen er aankloppen en direct lid van Vivium Services worden. Sandra heeft inloopspreekuren, doet telefonische consulten en bezoekt mensen op afspraak ook thuis. “Dan vallen me uit ervaring ook altijd wel zaken op die gezien de specifieke situatie aandacht vragen, zoals valgevaar. Dat kaart ik dan aan, zo maak ik soms dingen bespreekbaar, die iemand (nog) niet onder ogen wil zien. Liever dat ongemak nu, dan een acute actie later omdat er dan iets gebeurd is.”

Laatst was ze bij een echtpaar dat al dertig jaar in hetzelfde huis woont. “Zij was al mantelzorger voor een familielid en haar echtgenoot. Hij werd minder mobiel en maakte zich zorgen over de toekomst. Ze lazen over de personeelstekorten in de zorg en vroegen zich af wat zij konden doen om thuis te blijven wonen.” Sandra kon ze geruststellen over mogelijkheden van zorg aan huis, uitleggen dat huisaanpassingen mogelijk zijn, en waar en hoe een scootmobiel te verkrijgen is. “Zij hebben één aanspreekpunt en wij werken samen met geselecteerde, betrouwbare partners.” Zo is via Vivium Services een schoonmaakservice te regelen, ondersteuning bij het invullen van de belastingopgave of de opticien, manicure of kapper aan huis en meer. “Je hoeft niet wat te mankeren om van onze services gebruik te mogen maken”, benadrukt Sandra, “Ook voor bijvoorbeeld mensen op een wachtlijst voor een woning in een zorgcentrum kunnen we wat betekenen om de situatie te verlichten, of partners of mantelzorgers te ontzien.” Ze raadt aan om het complete aanbod van Vivium Services eens te bekijken.

“We bieden ook gemak en plezier”, legt Sandra uit. Niet voor niets hanteert Vivium Services het devies: zo plezierig mogelijk leven. Leden krijgen bijvoorbeeld korting bij restaurants in de omgeving, kunnen mee met dagtochten of verschillende kookworkshops volgen. En op elke leeftijd valt er altijd nog wat te leren en ontdekken, zoals een iPad- of computertraining, het gebruik van een smartwatch of een zesdelige weerbaarheidstraining met andere ouderen. Daarnaast biedt Vivium Services diensten in en om het huis, voor allerhande klussen, of als de tuin of de was gedaan moet worden.

En voor wie geen zin heeft om elke dag te koken, zijn er verschillende maaltijdservice om een keer uit te proberen, die zowel warme of koelverse maaltijden aan huis brengen. En uiteraard ook hier met korting voor leden. “Fijn toch als je er straks met slecht winterweer niet op uit hoeft”, schetst Sandra al meedenkend een scenario.”

Een afspraak maken met de ledenconsulent?

Dan kunt u vrijblijvend bellen met Vivium Services 035 6924 495 of stuur een e-mail naar ledenconsulent@vivium.nl. Binnen twee werkdagen belt de ledenconsulent u terug.

Ontvang alle acties in uw mailbox

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Word vandaag nog lid!

  • Korting op alle Vivium Services
  • Korting op uw aanvullende zorgverzekering
  • Exclusieve ledenacties

Bekijk alle voordelen Direct lid worden